Naam
Demie
Hoe lang heb je stage gelopen?
20 weken
Korte biografie
Hi, mijn naam is Demie en ik ben 23 jaar oud. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding Pedagogiek, wat anders is dan bij de meeste stagiairs. Daarom heb ik ook een ander schema dan de anderen. Naast het geven van sportactiviteiten werk ik namelijk ook op een middelbare school als zorgcoördinator. Hierbij begeleid ik studenten, geef ik trainingen en houd ik mij bezig met verschillende zorgtaken.
Buiten dit alles zijn de kinderen ontzettend dankbaar dat wij er zijn. Een lach van een kind is eigenlijk niet te beschrijven. Ook de begeleiding is fantastisch. Ze zijn ontzettend enthousiast, betrokken en gezellig!
Mijn verhaal
Wie wil er nou niet naar Azië? Ik had van tevoren al hele hoge verwachtingen, maar het was uiteindelijk nog veel beter dan ik had verwacht. Toen ik aankwam op het vliegveld in Semarang werd ik meteen goed ontvangen. Bij aankomst in het huis kreeg ik gelijk een welkomstdiner, wat een laagdrempelige en gezellige manier was om iedereen te leren kennen.
Van maandag tot en met donderdag worden er sportlessen gegeven. In de ochtend zijn deze op basisscholen en in de middag bij communities, basisscholen of gezellig in onze eigen buurt. Het is zo leuk, omdat geen enkele dag hetzelfde is. In de weekenden is er genoeg tijd om van alles te ontdekken op het eiland. Daarnaast zijn er natuurlijk ook vakanties, waardoor ik de mogelijkheid heb gehad om Bali, de Gili-eilanden en Karimunjawa te bezoeken.
Vanuit de organisatie worden ook veel activiteiten georganiseerd. Zo ben ik gaan raften met de groep, heb ik de Bromo/Ijen-tour gedaan (waarbij we vulkanen hebben beklommen) en heb ik veel prachtige watervallen mogen bezoeken. Je leert hier veel over de cultuur, maar ook over jezelf.
De mensen hebben het hier over het algemeen minder breed dan in Nederland, maar je merkt dat de focus veel meer ligt op verbinding en samenzijn. Mensen zitten ’s avonds met de hele straat bij elkaar en er zijn veel plekken met streetfood waar iedereen samenkomt. Als je ’s avonds een rondje loopt, is er altijd wel iets te beleven in de buurt.
Buiten dit alles zijn de kinderen ontzettend dankbaar dat wij er zijn. Een lach van een kind is eigenlijk niet te beschrijven. Ook de begeleiding is fantastisch. Ze zijn ontzettend enthousiast, betrokken en gezellig!
Welk advies zou je mee willen geven aan toekomstige stagiairs/vrijwilligers?
Gewoon gaan!!!







